Kesätreenit 2021

Ruukinaukion kentällä jumpataan vaihtelevin tunnein ja ohjaajin tiistaisin ja torstaisin klo 18-19 koko kesän ajan 12.8. asti. (Katso kertakohtaiset tunnit alempaa lukujärjestyksistä) 

Ohjaajan käyttämä mikrofoni ja iso kaiutin pitävät huolen siitä, että musiikki ja ohjaus kuuluvat koko kentälle vaikka isommallekin porukalle! Aikuisten tuntien yhteydessä järjestetään lapsille maksuton Leikkiparkki (lue lisätietoja alempaa). 

Ruukinaukion kenttä eli Ruukinkenttä sijaitsee Nummenmäellä, lähellä T-sairaalaa, osoite: Ruukinaukio 8 (KARTTALINKKI). 

HUOM! Kentän lähellä on parista kohtaa estetty autolla ajamine, joten mikäli liikut autolla alla ajo-ohjeet Ruukinaukion kentälle.

Ylempi video Itäharju- Ruukinaukion kenttä

Alempi video T-sairaala- Ruukinaukion kenttä

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.
YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Kesätreenien hinnat ja maksutavat:

  • Vanhat sarjaliput: Kesätreeneihin voi osallistua syksyllä 2020 ostetuilla vihreillä sarjalipuilla. Ne käyvät siis siitä huolimatta, että niihin merkitty voimassaoloaika päättyy toukokuussa 2021.
  • Uudet sarjaliput: Halutessasi voit tilata myös uuden sarjalippuvihon hintaan 75€/15 lippua. Kesätreeneissä myytävät sarjaliput ovat ensi syksyn sarjalippuja, jotka ovat kesätreenien jälkeenkin voimassa kaikilla tunneillamme kevätkauden 2022 loppuun asti. Uuden sarjalippuvihon voit tilata tästä 
  • Kertamaksu: 8€ jonka voi maksaa paikan päällä pankki-/luottokortilla, Mobilepaylla tai seuraavilla liikuntaeduilla: Smartum Saldo, Smartum-setelit, ePassi, Edenred, Eazybreak. Emme toistaiseksi vastaanota käteistä.
  • Kesätreeneihin ei ole ennakkoilmoittautumista. Ilmesty vain paikalle!

Leikkiparkki

Voit ottaa lapset mukaan treeneihin, sillä jokaisella tunnilla on reippaat kesätyöntekijämme  pitämässä lasten Leikkiparkkia. Leikkiparkki on maksuton, eikä siihen tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Leikkiparkkiin otetaan rajattu osallistujamäärä saapumisjärjestyksessä, mutta ainakaan viime kesän tunneilla leikkiparkki ei ollut täynnä, joten eiköhän tänäkin kesänä mahdu halukkaan mukaan! 

Huom! Lapset osallistuvat vanhempiensa vastuulla, sillä Leikkiparkkia ohjaavat alaikäiset ohjaajat. Lapset ovat kuitenkin koko ajan samalla kentällä kuin aikuiset eli pysyvät näköpiirissä, ja yhdessä sovitaan selkeät pelisäännöt, että sekä lastenohjaaja että oma aikuinen aina tietävät, kenen kanssa kukakin lapsi on. Lapsiparkkiin ei ole ikärajoja, mutta uskoisimme toiminnan parhaiten sopivan noin 3-7-vuotiaille - pääasia on kuitenkin että lapsi pärjää ja viihtyy! Aikuisten tunnit ovat perheystävällisiä, eli myös pienemmät lapset ovat tervetulleita vanhempiensa mukaan, vaikka eivät osallistuisikaan lapsiparkkiin.


Hyvä tietää kesätreeneistä

-Ota mukaan jumppa-alusta ja vesipullo. Muita välineitä et tarvitse!

-Kesätreeneissä ei ole säävarausta! Sekä aikuisten ohjaaja että lapsiparkin ohjaajat ovat paikalla ohjaamassa säästä riippumatta, ja toivomme että he saavat rohkeita jumppareita mukaansa myös silloin, kun sää ei suosi!



Kesätreenien tuntikuvaukset

RVP (Reisi-vatsa-peppu-muokkaus)

RVP (Reisi-vatsa-peppu-muokkaus) on lihaskuntopainotteinen ja monipuolinen "yleistunti", johon kuuluu sekä lihaskuntoharjoittelua että aerobisia osuuksia. Tunti koostuu alkulämmittelystä, jonka jälkeen lihaskunto-osuuksia ja aerobisia osuuksia tehdään vuorotellen. Lopuksi palautellaan ja venytellään. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat kehittää erityisesti jalkojen ja keskivartalon lihaskuntoa sekä aerobista kestävyyttä. Mukaan tunnille tarvitset oman alustan.

Kiinteytys

Lihaskuntopainotteinen tunti, jossa alkuun lämmitellään ja tehdään helppoa askellussarjaa. Tämän jälkeen käydään läpi kehon eri lihasryhmiä tehokkailla lihaskuntoliikkeillä. Lihaskuntoliikkeitä tehdään kehon omaa painoa käyttäen sekä seisten että makuulla. Tunti päättyy loppuvenyttelyihin. Tarvitset tunnille mukaan oman alustan. 

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jossa tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Laviksen periaatteisiin kuuluu että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja, ja niiden myötä opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. 

HIIT+Core

Tehokas koko kehoa monipuolisesti haastava tunti, jossa yhdistyy sekä lihaskunto- että aerobinen harjoittelu. HIIT eli High Intensity Intervall Training osiossa nostetaan sykettä korkeatehoisilla työosuuksilla ja lyhyillä palautuksilla. Core -osiossa keskitytään vahvistamaan keskivartaloa ja sitä tukevia lihaksia. Tunti sisältää alkulämmittelyn, harjoitusosiot ja loppujäähdyttelyn. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat haastaa itseään ja samalla kohottaa kuntoaan, hapenottokykyä sekä lihasvoimaa. Liikkeet ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita, ja jokainen voi tehdä harjoituksen omalla kuntotasollaan. 

Mukaan tunnille tarvitset oman alustan.

Toiminnallinen treeni

Toiminnallisessa harjoittelussa harjoitetaan lihasten välistä yhteistyötä. Lihaskunnon ohella toiminnallisessa harjoittelussa kehittyvät myös tasapaino, hapenottokyky, kehonhallinta sekä liikkuvuus. Tunti alkaa toiminnallisella alkulämmitellyllä, jonka jälkeen tehdään toiminnallisia liikkeitä joko kierroksina tai ns. liikepattereina. Liikkeistä pystyy itse valitsemaan itselleen sopivan haastavuustason, eli tunti sopii kaiken kuntoisille! Mukaan tunnille tarvitset oman alustan.

Lihaskuntojumppa

Tehokasta lihaskuntojumppaa koko keholle omaa kehonpainoa hyödyntäen. Tunti sisältää huolellisen alkulämmittelyn, sykettä nostattavan treenin sekä loppuverryttelyn. Liikkeitä voi soveltaa oman taitotason mukaan, joten tunti sopii kaikentasoisille liikkujille. Mukaan tunnille tarvitset oman alustan.

Tanssillinen kuntojumppa

Hikistä ja hauskaa menoa! Tällä tunnilla liikutaan musiikin tahtiin helppojen sarjojen siivittämänä. Tunti alkaa lämmittelyllä, josta siirrytään aerobiseen, sykettä nostavaan osuuteen ja sitten lihaskunto-osuuteen. Lopuksi jäähdytellään ja tehdään aktiivisia palauttavia liikkeitä. Aerobisessa osuudessa hyödynnetään tanssillisia elementtejä, mutta aiempaa kokemusta tanssista ei tarvita, ainoastaan halua kohottaa kuntoa ja nauttia liikkumisesta musiikin mukana. Tunti kehittää kestävyyttä, lihaskuntoa ja koordinaatiota.   Tarvitset tunnille mukaan oman alustan.

Kuntojumppa

Perustunti, jossa sopivassa suhteessa askellusta ja lihaskuntoliikkeitä. Tunti alkaa alkulämmittelyllä, jonka jälkeen kohotetaan aerobista kuntoa helpoilla askelsarjoilla. Lihaskunto-osiossa tehdään lihaskuntoliikkeitä ilman välineitä, joko seisten tai lattialla. Tunti päättyy loppuvenyttelyihin.

Sopivat varusteet tunnille on liikuntaan sopivat vaatteet ja tossut/kengät, vesipullo ja halutessasi hikipyyhe. Tarvitset tunnille mukaan oman alustan.

Kävely- ja juoksutekniikkapaja

Kävely- ja juoksutekniikkapajassa tehdään kävely- ja juoksutekniikkaa kehittäviä harjoituksia. Lisäksi tehdään kävelyä ja juoksua kehittäviä lihaskunto- ja kehonhuoltoharjoitteita sekä tekniikkaa kehittäviä koordinaatioharjoituksia. Tunnilla ei juosta yhtäjaksoista lenkkiä vaan pysytellään Ruukinkentällä ja juostaan kerrallaan vain muutaman minuutin pätkiä. Harjoitus sopii siis kaiken kuntoisille, jotka harrastavat tai haluaisivat harrastaa juoksua. Ota mukaan jumppamatto, sillä muutamia liikkeitä tehdään myös makuultaan.

Pienryhmävalmennus

Jos haluaisit yksilöllistä ohjausta, sinulla on nyt mahdollista osallistua tutun ohjaajamme Kati Viitalan pienryhmävalmennukseen! Lue lisää tästä linkistä.